Forum SBSBelgium - VT4 & VIJFtv

Ga Terug   Forum SBSBelgium - VT4 & VIJFtv > Forum VT4 > De Hondenfluisteraar
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 28-09-2006, 22:05   #1
Kathelijn
Banned

Standaard Boomer

Hallo iedereen

Heb net naar de hondenfluisteraar gekeken en heb ook het verhaal van boemer gezien.
Ik vind die hondenpsycholoog Dirk een grote schade voor het vak. Vorige week was er nog een agressieve hond die zelfs zijn eigen baas beet, daarvan had ik dat meer verwacht.
Ok het kan niet, het mag niet dat Boomer zo deed, maar er zijn nog middelen hé mensen. Nog nooit gehoord van slipketting, medicatie,....

Een regelrechte schande en ik ga mijn mening, samen met die van vele andere zeker in de pers laten komen

En Dirk als je dit leest, ik ben bijna verpleegkundige en ik zal jou graag ook een spuitje geven!!!!
Kathelijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2006, 22:12   #2
Heidi26
Trage Eddy

Standaard

Ik vind dit echt ronduit schandalig!!!! Ik kan gewoon niet ophouden met wenen!
Hetzelfde woord blijft telkens door m'n hoofd gaan : moordenaars!
Het ging hier om een levend wezen, een beestje met emoties en gevoelens. Wie zijn jullie om iemand van z'n leven te benemen omdat het jullie best past, the easy way out right?

't Beestje was niet perfect, maar een spuitje geven is nooit nodig!! Middelen genoeg! En ik steun Katelijn met haar bericht!

Wat zei die andere hondenfluisteraar ook al weer? Een dier is ook nooit te oud om te leren!

How can you sleep at night?????????????????
Heidi26 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2006, 22:13   #3
Maya
Trage Eddy

Standaard

Juist ook de hondefluisteraar gezien met dat agressief hondje boomer.

Dat beestje was toch alleen agressief op vreemde personen, niet dat dit hoort natuurlijk. maar hij reageerde toch niet agressief op de zoon van de baasjes of op de kleinkinderen.

Echt schandalig zeg, van die therapeut dirk

Er zijn toch ook nog andere manieren om die agressieviteit af te leren of te verminderen, door de slipketting. en als het echt niet gaat doe hem dan naar een dierenasiel, misschien dat andere mensen er wel iets van gedaan krijgen.

Van een heel erg hondenlievend bazinneke

?$Kathelijne groot gelijk, zal ik het wel doen dan, ik ben al verpleegkundige
Maya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2006, 22:13   #4
john
Trage Eddy

Standaard regelrechte schande

Kortweg een laffe en gemakzuchtige "oplossing".
Dit kan gewoon NIET!
john is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2006, 22:16   #5
Fieke_23
Trage Eddy

Standaard Boomer

Hallo iedereen,

Ik heb net de eerste keer naar de Hondenfluisteraar gekeken, en't zal denk ik de laatste keer zijn ook. Hebben die mensen echt geen respect, gewoon een euthanasie laten zien op tv, dat vind ik persoonlijk een beetje schandalig. Dat doe je gewoon niet. Ik heb zelf vroeger een hond moeten afgeven, en mijn hart brak toen in twee. Met dit te zien, komt het allemaal terug naar boven. Ik vind het zo verschrikkelijk erg voor die mensen.
Fieke_23 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2006, 22:16   #6
Jorijn
Trage Eddy

Standaard walgelijk

Kathelijn, ik ben het volkomen met je eens. Wij hebben ook met afgrijzen en verbijstering zitten kijken. Wat een oplichter met zijn oplossingen. Ze hadden echt wel wat beters kunnen bedenken voor Boomer. En dan nog even filmen hoe ze hem een spuitje geven. Hypocriet.
Jorijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2006, 22:19   #7
spyroke
Trage Eddy

Standaard

ik ben het volledig met je eens Kathelijn. Ook ik keur Boomer zijn gedrag niet goed, maar er zijn inderdaad andere oplossingen. De manier waarop zeg, komaan Ik werd echt ziek acher men tv, als ik dit allemaal zo zag gebeuren. Dan laten ze die beelden nog zien, ik heb potverdekke gehuild zoals een klein kind, ben er echt niet goed van. SCHANDALIG!!!!!!! Geen greintje respect!!!!!! Zulke beelden potverdekke (en ik blijf beleefd he)
Dit kan allemaal in ons kleine apenland! Zware criminelen laten ze vrij rondlopen en een hond die ook wat agressief is krijgt doodstraf????? Zou dat niet beter omgekeerd zijn??
spyroke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2006, 22:21   #8
annelies
Trage Eddy

Standaard

Heb ook net gekeken en ben het niet echt eens. voor boomer zelf zou het ook geen leven zijn geweest, ik denk dat hij wel eens een hartaanval van colère zou gekregen hebben bij wijze van spreken.
toch heb 'k nog wel een opmerking... Hoe VT4 weer zo overdreven emotionele beelden moet tonen. Die beelden waren echt overbodig, heb traantjes mogen wegpinken, wou dat echt niet zien. denk ook niet dat de bazin een camera op haar gezicht wou hebben tijdens dat moment. maar ja, da's vt4 zeker...
annelies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2006, 22:22   #9
Wodan
Doctor

Wodan's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door spyroke
Dit kan allemaal in ons kleine apenland! Zware criminelen laten ze vrij rondlopen en een hond die ook wat agressief is krijgt doodstraf????? Zou dat niet beter omgekeerd zijn??
Je had twee keuzes: Oftewel nu euthanasie, oftewel euthanasie nadat het een kind ernstig gebeten had. Als ik de keuze had, ik koos de eerste optie. Een mens is nog altijd meer waard dan een hond, weet je.
Wodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2006, 22:22   #10
Kathelijn
Banned

Standaard

Bedankt voor jullie steun, ik zou zeggen, mensen hierbij gaan we het niet laten.
Ik ga morgen in ieder geval werk maken van nieuwsbrieven
Oud 28-09-2006, 22:23   #11
pompelpoes
Trage Eddy

Standaard

Ik heb zojuist ook het verhaal van Boomer kunnen volgen op vt4. Het was de eerste keer dat ik het programma de 'hondenfluisteraar' zag, en zoals ik alle reality programma's bekijk, deed ik dat ook met de juiste kritische houding.

Om te beginnen zijn de zogenaamde 'hondengedragstherapeuten" geen academische opgeleide begeleiders. Het initiatief om moeilijke honden betere manieren aan te leren is origineel, en kan problemen verhelpen, maar mag geen bron zijn voor commerciële weergave van de dood van een huisdier.
De afgelopen aflevering was in één woord afschuwelijk. Ikzelf heb een jack russell terriër, en ik ken geen lievere honden. Al 10 jaar is hij bij ons, en in zijn jongere jaren was hij inderdaad een uitgelaten, zelfverzekerde, soms dominante pup die zijn mannetje kon staan. Dat is nu eenmaal het karakter van een jack russell. Ik ben er zeker voor dat het baasje, Willy, dat in gedachte had toen hij tot aankoop van zo'n beestje overging, en hij dat juist interessante eigenschappen vond. Want dat zijn ze ook, jack russells zijn uniek, ze zijn trouwe vriendjes, uitgelaten speelkameraadjes, vrolijke viervoeters met een uitgesproken karakter.

De beslissing tot euthanasie was op geen enkele kritische diagnose gebaseerd. De hond liet soms agressie blijken, maar ook was het opvallend dat voor de agressieve fase zijn staartje heen en weer ging. Kwispelen doen honden als ze zich vrolijk voelen, en vooral, wanneer ze nieuwsgierig zijn en hun aandacht getrokken is door een interessant geluid of een opvallende beweging. Ik kan begrijpen dat zo'n hevig baasje niet de ideale hond is voor een huis vol kleine kindjes. Maar daar zijn nog andere oplossingen voor. Er zijn zoveel mensen geïnteresseerd in jack russells tegenwoordig, zoveel boerderijen waar ze eigenlijk thuishoren, kandidaten genoeg om hun nieuwe baasje te worden.

Dirk&Dogs, u moest zich schamen. Maar u hebt uw rol goed gespeeld, smartlapperij in uw programma, en een nieuwe klant voor uw crematorium. Voor de zoveelste keer sensatielust en commercieel belang van de bovenste plank op vt4.

Laat dit aangekaart worden in de pers. Ik sta ronduit perplex en hoop dat ik niet de enige ben met een ontzettend wee gevoel na het kijken van de aflevering vandaag.
pompelpoes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2006, 22:23   #12
Kathelijn
Banned

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Spidersencer
Je had twee keuzes: Oftewel nu euthanasie, oftewel euthanasie nadat het een kind ernstig gebeten had. Als ik de keuze had, ik koos de eerste optie. Een mens is nog altijd meer waard dan een hond, weet je.

ALs je NU maatregelen zou getroffen hebben dan zou er niemand gebeten worden in de toekomst !!!!
Oud 28-09-2006, 22:24   #13
Posey
Trage Eddy

Standaard

Boomer nen spuit geven was totaal geen oplossing, oplossingen zoeken was het doel van dit programma ... een spuit geven is dit een oplossing ?! 't is echt een schande, die mensen zagen dat beestje dolgraag en gingen alles doen wat in hun macht lag om het beestje een gewoon leven te geven.

Welke testen heeft die "man" gedaan... nen test met paraplu, en scherp geluid,...en boomer is weggelopen omdat ie vrij wilde zijn, daarom dat dien Dirk zo pist was.
Posey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2006, 22:24   #14
Maya
Trage Eddy

Standaard Kathelijne

stuur er dan maar alvast eentje naar mij. Mijn vriend was zelfs van plan om eentje naar gaia te sturen
Maya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2006, 22:25   #15
annelies
Trage Eddy

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Maya
Juist ook de hondefluisteraar gezien met dat agressief hondje boomer.

Dat beestje was toch alleen agressief op vreemde personen, niet dat dit hoort natuurlijk. maar hij reageerde toch niet agressief op de zoon van de baasjes of op de kleinkinderen.

Echt schandalig zeg, van die therapeut dirk

Er zijn toch ook nog andere manieren om die agressieviteit af te leren of te verminderen, door de slipketting. en als het echt niet gaat doe hem dan naar een dierenasiel, misschien dat andere mensen er wel iets van gedaan krijgen.

Van een heel erg hondenlievend bazinneke

?$Kathelijne groot gelijk, zal ik het wel doen dan, ik ben al verpleegkundige
In een asiel krijgt hij zeker een spuitje. boomer had van in den beginne moeten getraind worden denk'k.
annelies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2006, 22:25   #16
magnaat
Topmanager

magnaat's Avatar

Standaard

Was Dirk's analyse in verband met het extreem agressieve karakter van die hond dan zo fout? Het ging blijkbaar niet om een hond die onzekerheid en angst compenseerde met agressie, maar een dominant en zelfverzekerd exemplaar. Wie zijn jullie om een hond voor de rest van zijn leven te ontdoen van een determinerende persoonlijkheidseigenschap met medicatie? Wie zijn jullie om anderen te dwingen tot het nemen van een enorm risico door het behoud van een hond die voor ieder weldenkend mens inderdaad meer lijkt op een tijdbom dan op een gezelschapsdier? Zolang zo'n beest als Boomer de tuin inpalmde, was het volkomen onverantwoord om 1 van de kleinkinderen nog maar in de buurt te laten komen. Tof! Ik vind dat Dirk een terecht advies heeft gegeven en dat Boomer's baasjes een moedige en juiste beslissing hebben genomen. Gezond verstand, meer heb je niet nodig om alle andersluidende commentaren als naïef en (voor anderen) gevaarlijk fanatisme te catalogeren.

Ceterum censeo Antverpiam esse delendam
magnaat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2006, 22:25   #17
Wodan
Doctor

Wodan's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Kathelijn
ALs je NU maatregelen zou getroffen hebben dan zou er niemand gebeten worden in de toekomst !!!!
En over welke mogelijke maatregelen spreek je? Je hebt met uw eigen ogen kunnen vaststellen dat bij de eerste de beste beweging, de hond meteen agressief was. Moest hij niet aan een leiband of achter een omheining zitten, zou hij gegarandeerd bijten. Veel valt er dan niet meer aan te doen, ook geen therapie.
Wodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2006, 22:26   #18
Heidi26
Trage Eddy

Standaard

Wete, een hondje een spuit laten geven omwille van de kleinkinderen???
Opt laatste (voor ze het spuitje toedienden) kreeg Boomer ook enkele kalmeringspillen, en zo werd hij gewoon héél kalm.
Waarom geen pilleke in z'n eten stoppen iedere keer als de kleinkinderen op bezoek kwamen?
Ik vind dees echt laf en schandalig. Moordenaars zijn het!!!! Niemand heeft het recht een levend wezen het leven te ontnemen. Ocharm da beest!

Tis thopen da diene Dirk het nog es serieus op zijne boterham krijgt!!!!!

Kvinnet hartverscheurend... :'(
Heidi26 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2006, 22:26   #19
john
Trage Eddy

Standaard

Als je een beetje voorzichtig bent en de kinderen niet in de buurt van zo een hondje zou laten gebeuren er geen ongelukken. er zijn ook nog zo van die dingen waar mee je risico's beperkt, een muilband ofzo, of zet hem in een bench als er bezoek is dan kan hij geen kwaad aanrichten.
DIT WAS ZEKER NIET DE JUISTE OPLOSSING.
john is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2006, 22:26   #20
Kathelijn
Banned

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Maya
stuur er dan maar alvast eentje naar mij. Mijn vriend was zelfs van plan om eentje naar gaia te sturen

Maya, steun je vriend zeker en vast. En zoals hier nog gezegd, het was geen diplomaat.

Mensen, we maken er werk van !!!
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:01.

Forum software: vBulletin, versie 3.6.4
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.