![]() |
|
|
#141 |
|
SBS-Addict
![]() Geregistreerd op: Aug 2006
|
Ik snap niet goed wat je bedoeld. Kun je het eens verduidelijken?
|
|
|
#142 | |
|
Next Topmodel
![]() Geregistreerd op: Nov 2007
|
Citaat:
![]() Anders was de show na drie weken gedaan, Tripps. ![]()
"I'm doing like one of them marriage counselors. Charge by the hour to tell some fool he need to bring some flowers home. Then charge another hour telling the bitch she oughta suck some cock every little once in a while. You know, keep a marriage strong like that." (Proposition Joe, The Wire 01x10) |
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Harbinger
|
Dat Smokey vanaf het begin (door de schrijvers) op onlogische manieren gebruikt wordt.
Wat houdt het tegen om na de piloot meteen alle andere overlevenden (kandidaat of niet) ook om te leggen?
|
|
|
|
#144 | |
|
Harbinger
|
Citaat:
Idd Plot device. Volledig onlogisch plot device.
|
|
|
|
|
#145 | |
|
SBS-Addict
|
Citaat:
Maar ik geef je zeker gelijk dat ze hem de vorige seizoenen random gebruikt hebben. Dat is wellicht te wijten aan het feit dat ze aflevering per aflevering schrijven.
|
|
|
|
#146 |
|
Webcameraad
![]() Geregistreerd op: May 2008
|
eerst speelde ze smokey uit als een hersenloos monster, daarna meer als een rechter die oordeeld of hij je dood of laat leven, en nu als evil incarnated. al kunnen ze daar mischien nog een verklaring voor geven. deondanks vind ik het nog altijd het beste wat ik de laatste jaren op tv gezien heb
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Lostie
![]() Geregistreerd op: Sep 2006
|
candidates killen is tegen de regels ze hebben dat toch gezegd plus hij heeft locke en andere gebruikt om die loophole te vinden. Kijk je wel eigenlijk.
|
|
|
#148 |
|
Harbinger
|
Desalniettemin is het eerste slachtoffer (de piloot) waar Smokey specifiek voor gaat toevallig iemand die op de positie zit waar een candidate (Lapidus) had moeten zitten.
De theorie klopt nog steeds want de piloot is geen candidate. Maar op zich is het wel toevallig / plot device / misleiding /vreemd dat van alle mogelijke prooien, Smokey zich meteen stort op wie in theorie een candidate had moeten zijn. Het klopt allemaal wel, al moet men zich, zoals in Shannonke dat ook doet, zich wel vragen stellen bij het (onregelmatige) gebruik van Smokey doorheen de seizoenen.
Laatst aangepast door Captain Tripps : 15-03-2010 om 10:22. |
|
|
|
|
|
#149 |
|
Lostie
|
ja daar kan ik je in volgen ,maar hij was toch redelijk aanwezig wanneer het moest niet in zijn rookvorm. maar dan als personen dieren die onze karakters kennen. but i here ya .
over lapidus ,vind ik wel interessant dat ilana zei dat hij een mogelijke kandidaat was,wie weet gaan ze dit nog op 1 of andere manier rechttrekken. Maar zoals je zegt waarom deze piloot 1 was geen kandidaat 2 twas ook de pilot zo ja ze moesten iets van spanning laten zien ,en zeker smokey erbij halen. tja al bij al zijn ze nog straf in kleine details aan elkaar te linken.
|
|
|
#150 |
|
Lostie
|
heb je nog zo van die pijnpunten?
|
|
|
#151 | |
|
Lostie
|
Citaat:
Maar dat hebben ze veranderd aangezien iemand zei dat ze niet de kijker konden laten vertrouwen op Jack, en hem dan late sterven....... want normaal gezien ging Kate zich opwerpen als leider van de groep. Kvraag me eigelijk wel af in welke mate die verandering effect eeft gehad op hun show?? want kheb al gedacht dat mss origineel Kate nr 23 was, en ze haar dus gewoon vervangen hebben door Jack, en haar 1 of ander random nummer gegeven. lijkt super logisch, maar als het dat is zou ik het suuuuuuuper dwaas vinde eiglyk maar je punt van de piloot doet er dus volgens mij totaal niet toe, juist daarom. |
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Harbinger
|
Het wordt voor de kijker wel helemaal te absurd om het verhaal te volgen (en te accepteren) indien men al rekening moet houden met informatie en voorkennis op productiegebied.
|
|
|
|
#153 |
|
Next Topmodel
![]() Geregistreerd op: Nov 2007
|
@ lost freak: de idee dat de producers al bij het schrijven van de pilot nummers aan de losties hebben toegewezen is gewoon compleet van de pot gerukt. Ik heb vertrouwen in het schrijversteam, maar je moet natuurlijk niet overdrijven.
"I'm doing like one of them marriage counselors. Charge by the hour to tell some fool he need to bring some flowers home. Then charge another hour telling the bitch she oughta suck some cock every little once in a while. You know, keep a marriage strong like that." (Proposition Joe, The Wire 01x10) |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Webcameraad
![]() Geregistreerd op: Oct 2007
|
idd, ik kan dit seizoen al nie volgen waar iedereen uithangt op het eiland, er zijn zoveel groepen daar.. mijn interesse is echt hard gedaalt
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
Harbinger
|
Oh you betcha! ![]() Nu men in dit seizoen de "ware reden" achter de nummers toegewezen heeft, stel ik mij vragen bij het gebruik ervan doorheen de serie, en wel specifiek het onlogische/nutteloze/irritante gebruik ervan door DHARMA. In seizoen 2 moeten de nummers ingetypt worden elke keer een alarmsignaal in The Hatch afgaat. En ik moet toegeven: creepy, spooky en intrigerend. En automatisch werpen zich 2 vragen op: 1) Waarom moeten de nummers ingegeven worden? En 2) Waarom specifiek DIE nummers? Het antwoord op de eerste vraag komt later: de sequentie wordt ingetypt omdat daarmee wat essentieel een noodprocedure is uit te voeren, die een ongecontroleerde, mogelijk cataclysmische opbouw van electromagnetische energie moet tegengaan. (Fair enough.) Het antwoord op de tweede vraag is: “Omdat het cool en intrigerend en spooky en creepy is en de schrijvers dit verkozen boven iets saai als logica.” We hebben DHARMA, een frickin’ think-tank, waarvan we moeten geloven dat hun idee voor het uitvoeren van een noodprocedure die “het einde van het eiland / de wereld” kan veroorzaken, bestaat uit het ingeven van niet minder dan een 10-digit-sequentie. Geen “Enter”-key-optie, geen “Press any key”, geen Handig In Te Duwen Grote Rode Knop, maar een reeks van 10(!), niet 1 of 2, maar 10(!), en niet eens 10 maal dezelfde of 1234567890 want dat zou te simpel zijn, frickin’ 10(!) cijfers. Het is een duidelijk signaal vanuit de schrijversgroep: “Fuck logica, ga gewoon mee met het “wow”-effect en denk er asjeblieft niet over na.” “By the way, dat luik ziet er zich maar gewoontjes uit. Kunnen we daar niets aan doen?” “Tuurlijk kunnen we het opnieuw creepy en cool en spooky en intrigerend maken. We gaan de Nummers OOK op het luik zetten.” Hier hebben we dus DHARMA, (the best and the brightest think-tank, weet je nog?), die compleet onlogisch besluiten om de Nummers op The Hatch te plaatsen. Waarom? Is dit toevallig luik nummer 4815162342? Zijn er 4815162341 andere luiken die ze al gebouwd hadden? (Side note: dit zou ik persoonlijk een leuke episode gevonden hebben: Locke die heel geheimzinnig doet over The Hatch die hij gevonden heeft terwijl de rest van de cast niets anders doet dan constant over de bijna 5 miljard andere luiken struikelen.) Het plaatsen van de Nummers op het luik en dezelfde sequentie gebruiken om een handeling uit te voeren op de computer is ongeveer hetzelfde als bij je thuis je facebook-paswoord op je voordeur schrijven. Er is niets leukers dan coole dingen in een verhaal kunnen inwerken… maar de vaste regel is nog steeds dat je er ook in moet slagen om ze te verantwoorden.
|
|
|
|
#156 | ||
|
Harbinger
|
Citaat:
Citaat:
Je kan er van op aan dat pas dit seizoen nummers werden toegewezen aan de acteurs (let erop dat ik niet zeg “personages”) die er dit seizoen nog steeds bij zouden zijn. Zo’n schrijversteam heeft altijd (ongebruikte) verhaallijnen uitgewerkt voor het geval acteurs niet meer kunnen/willen meedoen.
|
|
|
|
|
#157 |
|
SBS-Addict
|
@Tripps: die nummers kunnen bepaalde waardes/codes zijn zodat er een specifieke energie/druk werd vrijgelaten.
Natuurlijk blijft het dan merkwaardig dat het juist die nummers zijn.
|
|
|
#158 |
|
Lostie
|
mss iets met Jacob die terugreisde in de tijd om die nummers door te geven ofzo?? heb me het alleszins ook al afgevraagd.
En tripps je hebt wel ergens gelijk dat ze met een deftige uitleg moeten komen, maar nu ook nie zo ver gaan daje gans lost daarvoor gaat verklote en ik denk wel dat Abrams en Lindelof van in het begin de grote lijnen wisten, en mss zit daar ook al bij de nummers..... hopelijk verklaren ze veel na de show, over wat ze al wisten en wat ze improviseerden enzovoort! kdenk dat ze nog enkele jaartjes zoet zijn met zulke interviews ![]() |
|
|
|
|
|
#159 | |
|
Harbinger
|
Citaat:
2) Jij kent mij niet hé! Jij hebt er geen flauw idee van hoe ver ik kan gaan om iets volledig te verkloten. ![]()
|
|
|
|
|
#160 |
|
Lostie
|
waw, jij ziet me er n leuk persoon uit ^^
|