Forum SBSBelgium - VT4 & VIJFtv

Ga Terug   Forum SBSBelgium - VT4 & VIJFtv > Forum VT4 > Komen Eten
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 09-03-2010, 21:01   #1
mariskaheleijn
Trage Eddy

Send a message via Skype™ to mariskaheleijn
Standaard Komen eten met Thérèse

Ik vind het schandalig dat iemand als Thérèse meedoet. Heel veel commentaar maar weinig boem boem!!! Ik heb al 2 dagen mijn posten verzet!!! Ik kan er echt niet naar kijken!!! Een vrouw van 62 jaar dat heel veel commentaar kan geven maar niet is getrouwd en nog bij mama woont!!! Heb haar recept gelezen en het is ook maar de gewone keuken en op "grootmoeders wijze"!!! Ik heb respect voor de mensen die het proberen, en niet voor die dikke nekken dat denken dat ze alles kunnen!!! Het is gewoon een dikke blaas die uit compassie nog les mag geven!!! Heb ook nog koken gekregen op school, maar blijkt dat je altijd oude recepten moet kunnen en oude leerkrachten hebt!!! Daarnaast kijk ik altijd naar VT4, maar dit gaat te ver!!! Weg ermee!!!
mariskaheleijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 09-03-2010, 21:35   #2
Mariver
Trage Eddy

Standaard

Ik moet je daar volledig in bijtreden. Ik ben reeds sinds het begin een trouwe kijker van het programma, maar heb me in al die afleveringen nog nooit zo geërgerd aan iemand als bij haar. Je kan een opmerking geven, of je kan gewoon opzettelijk mensen willen kwetsen. Een dikke proficiat aan de andere deelnemers dat er tot nu toe nog niemand haar buitengezet heeft. Moest zo iemand bij mij binnenkomen, die stond nog rapper terug buiten.

Ze heeft gewoon op ALLES commentaar, op de meest absurde dingen eerst. Ik vind het gewoon compleet belachelijk. Dit zijn gewoon zo van die mensen die willen opvallen en dan ook alles willen doen om op te vallen.

Ze zit constant te 'neuten' over etiquette, maar vergeet daarbij wel dat etiquette ook wil zeggen dat als je bij iemand te gast bent, je ten alle tijde beleefd blijft. Dit zal waarschijnlijk een paragraaf zijn die ze heeft overgeslaan tijdens het lezen van haar etiquetteboek...

Ik kan alleen maar hopen dat haar avond morgenavond een complete afgang wordt, waarbij ze voor eens en voor altijd eens goed op haar plaats gezet wordt!
Mariver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-03-2010, 07:13   #3
Captain Tripps
Harbinger

Captain Tripps's Avatar

Standaard

Goede keuze van de programmamakers dus.
Oud 10-03-2010, 09:01   #4
magnaat
Topmanager

magnaat's Avatar

Standaard

Zalig mens.*

* zolang ze in andermans living zit.

Ceterum censeo Antverpiam esse delendam
magnaat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-03-2010, 09:04   #5
Captain Tripps
Harbinger

Captain Tripps's Avatar

Standaard

Je moet inderdaad van goeden huize zijn om mensen zo erg te irriteren dat ze zich speciaal om jou aanmelden op een zenderforum.
Oud 10-03-2010, 11:44   #6
PsychoScout
ASS-manager

PsychoScout's Avatar

Standaard

kheb da gisteren toevallig gezien... grappig mens, al draaft ze soms wel door...

serieus, als ge de rijst voor paella apart kookt (!) en roomkaas zou vervangen door gesmolten manchego (volgens mij smelt da nie eens) maar dan uiteindelijk opteert voor mayonaise uit ne pot, dan verdiende 20 van die Thereses rond uw hoofd...

Of begrijp ik dit programma gewoon niet?

Laatst aangepast door PsychoScout : 10-03-2010 om 11:44.
PsychoScout is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-03-2010, 14:18   #7
mariskaheleijn
Trage Eddy

Standaard

Volledig met je eens Mariver! Da mens heeft alles behalve respect in andermans huis! Hoop ook dat ze op haar plaats word gezet vanavond!!! Heel speciale menu! Haha! Nu gaan we eens zien wat een delicatesse vol-au-vent wel is! Als dat geen lachertje is!
Oud 10-03-2010, 21:06   #8
Nellie
Trage Eddy

Standaard

Ik vind het schandalig dat Frederiek en tatoo girl thérèse zo weinig punten geven!!!! Alé kom die aangekochte taarten en kippeboutjes verdienen meer punten of wa ??????!!!!! serieus ze kan misschien kordaat overkomen maar ze kunnen er nog wat van leren. En die architect zou hem beter wat professioneler opstellen ipv. iemand uit te lachen die beter kan koken dan hem. Ik vind het zielig en kinderachtig van die 2 GROW UP !
Nellie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-03-2010, 10:30   #9
Koenardinho
Webcameraad

Koenardinho's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door mariskaheleijn Bekijk Bericht
Ik vind het schandalig dat iemand als Thérèse meedoet. Heel veel commentaar maar weinig boem boem!!! Ik heb al 2 dagen mijn posten verzet!!! Ik kan er echt niet naar kijken!!! Een vrouw van 62 jaar dat heel veel commentaar kan geven maar niet is getrouwd en nog bij mama woont!!! Heb haar recept gelezen en het is ook maar de gewone keuken en op "grootmoeders wijze"!!! Ik heb respect voor de mensen die het proberen, en niet voor die dikke nekken dat denken dat ze alles kunnen!!! Het is gewoon een dikke blaas die uit compassie nog les mag geven!!! Heb ook nog koken gekregen op school, maar blijkt dat je altijd oude recepten moet kunnen en oude leerkrachten hebt!!! Daarnaast kijk ik altijd naar VT4, maar dit gaat te ver!!! Weg ermee!!!
Haar ma woont bij haar in plaats van omgekeerd. Ze heeft het nog gezegd: "nu ben ik de baas", remember. Moet ze haar ma dan in een bejaardentehuis dumpen misschien? Da's haar eigen keuze.

Het maakt allemaal deel uit van het programma. Moesten het allemaal brave zieltjes zijn die hunne mond nie durven open doen, het zou ook wat zijn.

Ik denk dat zij een beetje vastgeroest is en "misvormd" door haar beroep waar ze altijd op de etiquette moest letten en zelfs moest onderwijzen.
Dan kan je het haar niet kwalijk nemen dat ze zich daar naar gedraagt. Plezant is natuurlijk anders.

Die Limburgse is anders naar mijn gevoel ook een dikkenek hoor: ze heeft het paëlla-recept gekregen van iemand die in een restaurant werkt waar "Kate Moss en zo" komt eten. Wat heeft dat met koken te maken. Ze heeft de Spaanse keuken leren kennen op Ibiza. Riiiiight......

Naar mijn gevoel heeft ze minder punten gegeven omdat ze een persoonlijk probleem heeft met Thérèse (haar karakter) en dus niet op basis van waar het om draait: het koken.

Laatst aangepast door Koenardinho : 11-03-2010 om 10:32.
Koenardinho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-03-2010, 20:46   #10
jorkat
Trage Eddy

Standaard lompe boerin

zeg thérèse, schaam u ! ik dacht nu echt dat Gentenaars meer manieren hadden...... khoop dat ik u nooit tegenkom in ons mooie stad..... je zou er teveel afsteken
jorkat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-03-2010, 11:26   #11
mariskaheleijn
Trage Eddy

Standaard

Beroepsmisvorming of niet. Dat geeft je nog niet het recht om in andersmans huis zo respectloos te zijn! Er moeten van alle soorten in het programma zitten, dat is waar. Het zou maar raar zijn dat iedereen gelijk is. Maar het zijn die mensen zoals Thérèse die het kapot maken en het irritant maken om verder te kijken. Het is niet omdat ze ouder is en ergens een beetje kookles geeft dat ze alles mag. Ik raad haar dan ook aan om het etiquetteboek nog eens te lezen en het vernieuwde etiquetteboek ook.
Oud 12-03-2010, 14:12   #12
mutske
Doctor

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Koenardinho Bekijk Bericht

Die Limburgse is anders naar mijn gevoel ook een dikkenek hoor: ze heeft het paëlla-recept gekregen van iemand die in een restaurant werkt waar "Kate Moss en zo" komt eten. Wat heeft dat met koken te maken. Ze heeft de Spaanse keuken leren kennen op Ibiza. Riiiiight......

Naar mijn gevoel heeft ze minder punten gegeven omdat ze een persoonlijk probleem heeft met Thérèse (haar karakter) en dus niet op basis van waar het om draait: het koken.
ik vond het wel wat vreemd dat Miss Tatoo minder punten geeft als iemand vis opdient, want 'dat eet ze nooit en dus kan ze het ook niet vergelijken met andere recepten of zeggen of de smaak wel goed zit'.
als je voor jezelf niet kan uitmaken of je iets lekker vindt of niet....
misschien kan ze dan volgende keer beter inschrijven voor 'Komen Tatoëren'

Wat mij verder ook opviel was dat de winnaar van gisteravond zei dat hij meteen weer zou meedoen, met dezelfde mensen - direct.
Dan zal Thérèse toch wel niet zoooo erg geweest zijn
mutske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-03-2010, 15:51   #13
Koenardinho
Webcameraad

Koenardinho's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door mariskaheleijn Bekijk Bericht
Beroepsmisvorming of niet. Dat geeft je nog niet het recht om in andersmans huis zo respectloos te zijn! Er moeten van alle soorten in het programma zitten, dat is waar. Het zou maar raar zijn dat iedereen gelijk is. Maar het zijn die mensen zoals Thérèse die het kapot maken en het irritant maken om verder te kijken. Het is niet omdat ze ouder is en ergens een beetje kookles geeft dat ze alles mag. Ik raad haar dan ook aan om het etiquetteboek nog eens te lezen en het vernieuwde etiquetteboek ook.
Het heeft haar inderdaad niet het RECHT, maar is volgens mij wel ergens een verklaring. In de zin van : is het altijd gewend geweest van te commanderen en niet tegengesproken te worden. De regeltjes die ze toepast komen dan ook uit "de cursus" en ze kijkt niet verder dan haar neus lang is, noch naar het kader waarin alles plaats vind (gemoedelijke sfeer enz).

In het geval van Thérèse zou ik er niet zo zwaar aan tillen omdat ik ergens het gevoel heb dat ze van niet beter weet. Ik heb al ergere mensen gezien in dat programma. Zoals die sommelier van vorig seizoen (die met zijn brilleke). Dat vond ik bvb meer dikkenek-gedrag dan van Thérèse.

En tenslotte, ik denk wel dat Frederiek zich goed geamuseerd heeft en eens goed heeft kunnen lachen met de streken van Thérèse, is dat dan niet uiteindelijk iets positiefs?

Laatst aangepast door Koenardinho : 12-03-2010 om 15:56.
Koenardinho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-03-2010, 16:28   #14
PsychoScout
ASS-manager

PsychoScout's Avatar

Standaard

Citaat:

alsof ook maar 1 rechtgeaarde kok de rijst voor paella apart zou koken...

een dwaas arrogant wijf die zich overal uitlult, dat is ze
Oud 12-03-2010, 17:58   #15
mutske
Doctor

Standaard

Citaat:
In het geval van Thérèse zou ik er niet zo zwaar aan tillen omdat ik ergens het gevoel heb dat ze van niet beter weet. Ik heb al ergere mensen gezien in dat programma. Zoals die sommelier van vorig seizoen (die met zijn brilleke). Dat vond ik bvb meer dikkenek-gedrag dan van Thérèse.
Die ene die zo meteen in de drank vloog en daarna al zijn op- en aanmerkingen stiekem ging noteren op het toilet?

Citaat:
En tenslotte, ik denk wel dat Frederiek zich goed geamuseerd heeft en eens goed heeft kunnen lachen met de streken van Thérèse, is dat dan niet uiteindelijk iets positiefs?
Agree!
Uiteindelijk doet de montage van een programma ook veel.
Misschien was Thérèse voor de rest wel een heel aangename dame en gezellige gesprekspartner, weten wij veel.
mutske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-03-2010, 03:27   #16
wendy genk
Trage Eddy

wendy genk's Avatar

Standaard restaurant Yemanja Ibiza

Citaat:
Origineel gepost door PsychoScout Bekijk Bericht
alsof ook maar 1 rechtgeaarde kok de rijst voor paella apart zou koken...

een dwaas arrogant wijf die zich overal uitlult, dat is ze

Hallo hier het arrogante wijf uit Limburg , zal u anders de foto's eens door sturen dat Kate Moss wel degelijk in Ibiza daar komt eten.
En je kan altijd informeren naar Maarten dat is mijn maatje en kok ginds.
paella apart koken denk niet dat water en olie een hechtend effect hebben hé.
Maar wens je nog veel amusement met je commentaar op mensen , doe misschien eens zelf mee. was een fijne week en we hebben nog steeds contact met elkaar !!!! Get a life ....
wendy genk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-03-2010, 10:50   #17
Donald
SBS-Addict

Donald's Avatar

Standaard

PS op Ibiza, dat zou pas leuke reality-tv zijn
Donald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-03-2010, 11:51   #18
PsychoScout
ASS-manager

PsychoScout's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door wendy genk Bekijk Bericht

Hallo hier het arrogante wijf uit Limburg , zal u anders de foto's eens door sturen dat Kate Moss wel degelijk in Ibiza daar komt eten.
Maar wens je nog veel amusement met je commentaar op mensen , doe misschien eens zelf mee. was een fijne week en we hebben nog steeds contact met elkaar !!!! Get a life ....
bel anders eens naar peter goossens.....

en ge moet er bouillon over kappen trouwens...
Oud 15-03-2010, 11:52   #19
PsychoScout
ASS-manager

PsychoScout's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Donald Bekijk Bericht
PS op Ibiza, dat zou pas leuke reality-tv zijn
man man, ik zou me dood ergeren denk ik
Oud 15-03-2010, 12:26   #20
PsychoScout
ASS-manager

PsychoScout's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door wendy genk Bekijk Bericht

ow ja, ik kan best wel koken en ik ben tevreden met het leven dat ik heb

doooooeeeeeeeei!

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:26.

Forum software: vBulletin, versie 3.6.4
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.